Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.11.2015, Jan Vítek, aktualita
Společnost AMD ve své prezentaci představila nový Radeon R9 380X s čipem Antigua XT. Jeho cena měla dle včerejších informací začínat na 249 USD, ovšem bude ještě nižší, přičemž nárůst výkonu je oproti R9 380 15procentní.
congi (345) | 20.11.20158:43
tak a ted uz gtx960 nema vubec smysl kupovat, to i ta R9 380 je vyhodnejsi koupe
Odpovědět0  0
komplikator (826) | 20.11.201510:28
Mě přijde že nemá smysl kupovat nic horšího než 980Ti.. bohužel když jsem kupoval 980 tak Ti ještě nebyla :(
Odpovědět0  1
komplikator (826) | 19.11.201512:17
Z toho grafu vychází že je to cca o 10% víc výkonu než GTX960.. cena je o cca stejnou sumu vyšší. Takže jsou to de facto srovnatelné karty...

V každém případě... ­" pro hraní v rozlišení 1440p­" to je dle mého výsměch. nemám 1440p jen 1080p v 21:9, takže 2560x1080, mám GTX980 na 1509Mhz na čipu a 8GHz na pamětech a pokud chci nastavit maximální detaily, k tomu nějaký rozumný anti aliasing ­(rozuměj 4xMSAA a vyšší­), tak si s plynulými 60FPS můžu většinou nechat zajít chuť, jak to může stíhat karta co je mezi 960 a 970... nechápu,,,
Odpovědět1  0
coremar (432) | 19.11.201513:43
To mi připadá že je divný, sice to vůbec nelze srovnávat, ale já se na klasickým 1080p dostanu někdy i na 60fps na nejvyšší detaily i s nějakým tím MSAA s kartou HD7770, která GTX980 nesahá ani po kotníky.
Jasně většinou to zvládá max kolem 30­-50 fps a to mám nižší rozlišení než vy, ale i tak mi připadá že podle jistých testů, které jsem viděl a ve srovnání s tím co mám já, by vaše GTX980 měla 60 fps na vašem rozlišení zvládat naprosto bez problémů, obzvlášť s vašimi takty.

Ale jak říkám, ono se to dá těžko srovnávat když to nevíme na konkrétních hrách a ve stejném rozlišení, možná to opravdu odpovídá.
Odpovědět0  0
komplikator (826) | 19.11.201514:17
No primárně provozuju letecký simulátor, pokud chce člověk vysokou kvalitu orazu, tedy že použije bug nVidie ­- Sparse Grid Supersampling jako transparency AA, tohle je nutné provozovat s ekvivalentním MSAA a kvalita je dobrá až u 8xMSAA + 8xSGSS, jenže, když chcete mít velkou oblačnost a omezenou viditelnost, což znamená extrémně volumetrických efektů, kde je ten SGSS neskutečný žrout výkonu a s přehledem zabíjí výkon jedné 980Ti a člověk to musí jet ve SLI aby to chodilo aspoň 30FPS... osobně se dostávám v těhle scénářích někde na 20­-22 FPS, v pěkném počasí mám ve stejném místě 60.

shimmeringu na transparentních věcech jde vidět ve hrách až až, aby se to redukovalo je právě potřeba zapnout co nejvyšší AA. Ideálně právě v kombinaci s tím SGSS, bohužel ne každá hra podporuje MSAA a nejde to ani vynutit ovladačema. Nicméně počítám se stejně drtivým dopadem na výkon jako v tom leteckém simu.

Nicméně třeba dnes jsem zjistil že si nový Assassins Creed Syndicate nezahraju s MSAA, jelikož v maximálních detailech už jsem s 2xMSAA přes 4GB :­( Přitom bych byl zvědavý jak by se to hýbalo. S FXAA to píše využití VRAM 3.92GB a běží stable 60.

Snad si s tou 980 tkou vystačím do vydání highend karty s Pascalem, upgradovat na půl roku na 980Ti s vodním blokem se mi nechce :­)


Odpovědět0  1
pidalin (1511) | 19.11.201520:38
Klid, antialiasing většina novejch her vubec nepodporuje. :­-D
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 19.11.201520:41
Já jsem si zvyknul hrát s aspoň 2x AA už před hodně lety a teď je mi fakt na blití z toho že nový hry AA neuměj, většinou je tam jenom FXAA a to neni antialiasing, to jenom rozmaže obraz a na to jsem fakt extrémně citlivej a je to pro mě nepřijatelný a navíc to aliasing stejně neřeší, jenom ho to rozmaže. Kde jsou ty časy ­(kolem roku 2005­) kdy byla podpora všech aktuálních technologií u her naprostej standard. Zrovna u toho AA jsem přesvědčenej že je to kvůli konzolím. A mam dojem že někdo z vývoje Unreal Enginu řikal že antialiasing stejně nikoho nezajímá a proto ho unreal engine nativně nepodporuje. Prostě hovada na druhou. Kdyby radši nativně nepodporovali chromatickou vadu, DoF a motion blur tak by udělali pro hráče něco uřitečnýho.
Odpovědět1  0
coremar (432) | 19.11.201510:48
Tohle už vypadá na docela zajímavou kartu...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.